Prince Stores: Το case study που αποδεικνύει ότι το SEO είναι ισχυρό & στο branding
Υπάρχει ένας μύθος ότι το SEO μπορεί να λειτουργήσει μόνο για να φέρει traffic, οπότε είναι μια μονόπλευρη προσέγγιση που ταιριάζει σε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις.
Η ενασχόληση της Salty Digital με το online κατάστημα για ανδρικά κοστούμια Prince Stores αποδεικνύει το ακριβώς αντίθετο. Ότι το SEO είναι ένα πολύτιμο εργαλείο που μπορεί να φέρει θεαματικά αποτελέσματα όχι μόνο στην επισκεψιμότητα, αλλά και στο brand awareness, την εμπειρία του χρήστη, τη σχέση του brand με το κοινό του και γενικότερα τις συνολικές πωλήσεις.
Οργανικοί Επισκέπτες
Google Shopping Free Listings
Brand Searches
✅ Το πρόβλημα
Το brand Prince Stores δραστηριοποιείται στην επίσημη ανδρική ένδυση. Διαθέτει online shop και τρία φυσικά καταστήματα στην Αθήνα. Ήρθε σε εμάς, εκφράζοντας απογοήτευση για τα αποτελέσματα των υπηρεσιών SEO που είχε λάβει παλαιότερα.
Η οργανική επισκεψιμότητα ήταν χαμηλή, το online κατάστημα είχε λίγες πωλήσεις και γενικότερα υπήρχε έντονος προβληματισμός για το πώς θα μπορέσει το κοινό να εμπιστευθεί το brand και να αγοράσει ένα τόσο δύσκολο ένδυμα, όπως το κοστούμι, online.
✅ Η Λύση
Όταν αναλάβαμε το συγκεκριμένο project, καταλάβαμε ότι μια παραδοσιακή προσέγγιση στο SEO που θα έφερνε υψηλά rankings και άρα περισσότερους επισκέπτες δεν ήταν αρκετή.
Το ζητούμενο ήταν το πώς το brand θα μπορέσει να μεγαλώσει μαζί με το site του, πώς θα καταφέρει να χτίσει μια σχέση αφοσίωσης με το κοινό του, ώστε να αυξηθούν οι πωλήσεις τόσο online όσο και offline.
Για να επιτύχουμε αυτόν τον απαιτητικό συνδυασμό, προχωρήσαμε σε ένα σύνολο ενεργειών, δημιουργώντας μια SEO στρατηγική που έθεσε ως στόχο το brand awareness.
Παράλληλα, η εμπειρία μας σε τέτοιου είδους projects μας έλεγε ότι πρέπει να δώσουμε προσοχή και στο CRO, ώστε να βελτιωθεί το user experience, να αυξηθούν τα conversions και τελικά να υπάρχει μια συνδυαστική μεθοδολογία προς την επιτυχία.
Η ολιστική μας προσέγγιση περιελάμβανε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:
✅ On-page SEO
Δεν νοείται καμία on-page στρατηγική, χωρίς να έχει προηγηθεί ένας ολοκληρωμένος και ενδελεχής έλεγχος που αποτυπώνει με ακρίβεια τα προβλήματα και τους τομείς βελτίωσης.
Μετά από ενδελεχή έλεγχο SEO audit 130 σημαντικών σημείων, εντοπίστηκαν οι αδυναμίες και οι παραλείψεις που είχαν αρνητικές επιπτώσεις στα rankings.
Διορθώθηκαν όλα τα on-page elements και φτιάχτηκε η σωστή δομή στο site, ώστε να έχει όλα τα εφόδια, για να φτάσει στην κορυφή.
✅ SEO για Google Shopping (free listings)
Ασχοληθήκαμε με τα Google free listings, εφαρμόζοντας καινοτόμες πρακτικές, για να πετύχουμε αύξηση του traffic χωρίς να τρέχουν καθόλου shopping ads.
Πρόκειται για έναν παραμελημένο τομέα που πολλοί υποτιμούν, όμως ήμασταν σίγουροι εξαρχής ότι μπορεί να συνεισφέρει στο συνολικό growth και να φέρει σημαντικό traffic.
✅ Έξυπνη τακτική advertorials
Το off-page SEO έπρεπε στη συγκεκριμένη περίπτωση να συνδυαστεί με στρατηγική branding. Με λίγα λόγια, έπρεπε να γίνει μια αποτελεσματική στόχευση σε σχετικά keywords που μπορούν να φέρουν πωλήσεις, ενώ ταυτόχρονα μέσω των άρθρων θα γινόταν γνωστό το brand.
Άλλωστε, η εποχή που το off-page SEO ήταν απλώς μια μηχανική δημιουργία backlinks έχει παρέλθει οριστικά. Ζητούμενο πλέον είναι το χρήσιμο content που θα προσφέρει στον χρήστη αυτό που αναζητά, χτίζοντας αξία και μια σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό.
Με αυτή τη λογική, δόθηκε έμφαση σε άρθρα που αναδεικνύουν το brand και ενίσχυουν το brand awareness, ενώ ταυτόχρονα βοηθούσαν το site να στοχεύσει σε συγκεκριμένα, high value keywords. Αυτή η content marketing στρατηγική είχε 4 διαστάσεις:
⭕ Στόχευση σε αγοραστικό κοινό που αναζητάει κοστούμια, γαμπριάτικα κοστούμια και αξεσουάρ για γαμπριάτικα.
⭕ Στόχευση σε ιδέες για καλεσμένους που θέλουν να ντυθούν όμορφα σε έναν γάμο.
⭕ Στόχευση σε κοινό με educational άρθρα σχετικά με το αντικείμενο της καλής και προσεγμένης ένδυσης.
⭕ Local SEO στόχευση για υποψήφιους πελάτες στην ευρύτερη περιοχή των τριών καταστημάτων.
✅ Παρακίνηση του κοινού για αγορά
Επικεντρωθήκαμε στον δισταγμό του κοινού να αγοράσει κοστούμι online, κάτι που άλλωστε αποτελούσε έναν βασικό λόγο για τις χαμηλές πωλήσεις του e-shop.
Αν και επρόκειτο για ένα project που θα μπορούσε να βασιστεί μόνο στα leads, καθώς υπάρχουν και φυσικά καταστήματα, είδαμε ως πρόκληση το να τονώσουμε τις πωλήσεις και στο ηλεκτρονικό κατάστημα σε μια διπλή και αποτελεσματική προσέγγιση.
Με αυτή τη λογική, δημιουργήσαμε τρόπους, ώστε ο χρήστης να νιώσει άνεση και αυτοπεποίθηση, για να βρει αυτό ακριβώς που ψάχνει και του ταιριάζει από τον υπολογιστή ή το κινητό του.
Με σύγχρονες μεθόδους και αναλυτικές οδηγίες, το να βρει ο υποψήφιος πελάτης το κοστούμι που είναι φτιαγμένο για αυτόν έγινε μια απλή και εύχρηστη διαδικασία που απέδωσε τα μέγιστα.
✅ Μηνιαία παρακολούθηση του CRO
Μετά από τόση δουλειά, ένα πράγμα ήταν ξεκάθαρο. Δεν έπρεπε να αφήσουμε με κανέναν τρόπο τον επισκέπτη που κερδήθηκε με τόσο κόπο και θέλει να αγοράσει κοστούμι, να φύγει χωρίς να μετατραπεί σε πελάτη.
Έτσι, επικεντρωθήκαμε στη μηνιαία παρακολούθηση μέσω CRO tools, βγάζοντας reports από την κίνηση των χρηστών, με τεχνολογίες όπως heatmaps, scrollmaps, video recordings, και κάνοντας Α/Β testings στις διατάξεις των προϊόντων, στα λεκτικά και στην κάθε κατηγορία ξεχωριστά για μέγιστο conversion rate.
Η θεαματική επιτυχία όχι μόνο στις πωλήσεις αλλά και στα rankings είναι μια άριστη απόδειξη ότι το CRO μπορεί να πηγαίνει χέρι χέρι με το SEO, βοηθώντας το να αποδώσει τα μέγιστα.
✅ Τι πετύχαμε
Ένας άλλος μύθος που καταρρίφθηκε με το συγκεκριμένο project είναι ότι το SEO έχει αποτελέσματα πολλούς μήνες μετά. Με τις σωστές κινήσεις, και τη σωστή στρατηγική, το SEO μπορεί να έχει εντυπωσιακή επίδραση και να φανούν αποτελέσματα αρκετά σύντομα.
Συγκεκριμένα, με τις on-page ενέργειές μας, σε ένα μήνα η άνοδος του project ήταν εκπληκτική και μέσα σε μόλις 3 μήνες βρισκόταν στην πρώτη σελίδα για ανταγωνιστικά και high value keywords που έφερναν ποιοτικό traffic και πωλήσεις στο κατάστημα.
Πλέον, το site έχει τετραπλάσιο traffic σε σχέση με αυτό που είχε όταν ξεκινήσαμε!
Ταυτόχρονα, πετύχαμε +35% επισκεψιμότητα στα προϊόντα και +33% αύξηση των clicks στο κατάστημα στο Google Shopping χωρίς σε καμία φάση να τρέξει καμία διαφήμιση.
Άλλη μία απόδειξη ότι χρειάζεται απλώς να δώσεις την κατάλληλη προσοχή σε όλες τις δυνατότητες που έχεις και να μη χάσεις καμία ευκαιρία για growth.
Αναφορικά με το brand awareness, το μετρήσαμε με βάση τα brand searches στη Google, όπου και εδώ έχουμε αύξηση κατά 150%!
Ας μην ξεχνάμε ότι τα brand searches δεν αποτυπώνουν απλώς το πόσο γνωστό είναι ένα brand, αλλά βοηθούν και στις κατατάξεις γενικότερα, αφού αυξάνεται το κύρος του brand.
Ως προς τα rankings σε συγκεκριμένα και άκρως ανταγωνιστικά keywords, καταφέραμε να βρεθούμε στην πρώτη τριάδα σε αναζητήσεις τεράστιας αξίας, όπως τα γαμπριάτικα κοστούμια, αλλά και τα ανδρικά κοστούμια, ανταγωνιζόμενοι ή και ξεπερνώντας ακόμα και τα πιο μεγάλα brands.
Για να μετρήσουμε τα αποτελέσματα της πολύπλευρης προσέγγισής μας, τα metrics που παρακολουθούσαμε πέρα από τα clicks, impressions και οργανικές θέσεις ήταν και η επισκεψιμότητα στο φυσικό κατάστημα μέσω του Google business profile, πόσοι ζήτησαν directions, πόσοι έκαναν τηλέφωνα και πόσοι άφησαν reviews.
Με βάση αυτές τις μετρήσεις, η επισκεψιμότητα στα καταστήματα αυξήθηκε κατά 700%.
Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για την εξέλιξη αυτού του project, γιατί απαιτήθηκε από εμάς εντατική δουλειά, έρευνα, πειραματισμός και προσαρμογή της εμπειρίας μας στην πλέον σύγχρονη μορφή του SEO που είναι η ενίσχυση όχι μόνο της οργανικής παρουσίας, αλλά της συνολικής ταυτότητας του brand.
Βλέποντας το τεράστιο growth των Prince Stores τόσο online όσο και offline δικαιωνόμαστε για το πάθος που έχουμε με το SEO.
Γιατί το SEO ενσωματώνει πλέον τόσα πολλά εργαλεία, προσεγγίσεις και δυνατότητες που έχει τη δύναμη να μετατρέψει ένα άγνωστο brand σε ηγέτη στον κλάδο του.