Case study: Πώς η στρατηγική περιεχομένου νίκησε τον αλγόριθμο
Όταν η ομάδα μας κλήθηκε να αναλάβει ένα γνωστό international website που στοχεύει στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κλάδο του travel στις αγγλόφωνες χώρες, γνωρίζαμε εξαρχής ότι επρόκειτο για ένα πολύπλοκο και πολύ απαιτητικό project.
Η οργανική επισκεψιμότητα σε αυτόν τον χώρο είναι τεράστιας σημασίας, καθώς όχι μόνο οι επισκέπτες είναι πολύ πιθανό να μετατραπούν σε πελάτες, αλλά και επειδή κάθε conversion σημαίνει υψηλά έσοδα.
Επειδή, όμως, ακριβώς ο ταξιδιωτικός κλάδος έχει τόσο υψηλό ανταγωνισμό, θα πρέπει στο SEO να ακολουθηθεί μια ευρύτερη προσέγγιση, όπου στόχος εκτός από τα rankings είναι και η ποιότητα του περιεχομένου, το οποίο με τη σειρά του έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία κύρους και μιας σχέσης εμπιστοσύνης με το κοινό.
Οργανικοί Επισκέπτες
Μέση Θέση
Click Through Rate
✅ Το πρόβλημα
Όταν στις αρχές Οκτωβρίου 2023 αναλάβαμε το website, είχε χτυπηθεί σημαντικά από τους αλγορίθμους του Αυγούστου, Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου 2023.
Όπως φαίνεται και στο παρακάτω διάγραμμα, η μέση θέση του site είχε φτάσει τον Οκτώβριο 2023 να βρίσκεται μεταξύ 3ης και 4ης σελίδας, έχοντας μια εντυπωσιακή κάθοδο που έδειχνε να μη μπορεί να ανακοπεί.
✅ Η Λύση
Είναι γεγονός ότι στη «ζούγκλα» των ταξιδιωτικών sites διεθνούς εμβέλειας πολλά δεν ανακάμπτουν ποτέ από ένα τόσο καίριο χτύπημα αλγορίθμου, καθώς γρήγορα προσπερνιούνται από άλλα και χάνουν τις εξελίξεις. Υπό αυτό το πρίσμα, ο βασικός μας στόχος ήταν να σταθεροποιήσουμε όσο το δυνατόν ταχύτερα το site, να αντιμετωπίσουμε τα κυριότερα ζητήματα που το οδήγησαν στην πτώση και φυσικά να βελτιώσουμε τις θέσεις του.
Η ποιότητα του περιεχομένου και η ενίσχυση του topical authority είναι αυτή τη στιγμή τα δύο αποδοτικότερα best practices στο SEO για ταξιδιωτικά brands και αποτέλεσαν την καρδιά των ενεργειών μας. Σε συνδυασμό, φυσικά, με ενδελεχές technical SEO που θωράκισε το site απέναντι σε μελλοντικούς αλγορίθμους.
Η μέθοδός μας βασίστηκε στους ακόλουθους πυλώνες:
⭕ Έρευνα του περιεχομένου: Έγινε μια εις βάθος έρευνα του περιεχομένου του site, ώστε να διαπιστωθούν τομείς βελτίωσης, αντικατάστασης και ανάπτυξης.
⭕ Διαγραφή και διόρθωση: Στόχος ήταν το περιεχόμενο που θα παρέμενε στο site να ανταποκρίνεται στα guidelines της Google και τις ανάγκες των χρηστών. Σε αυτό το πλαίσιο, διαγράφηκαν κακογραμμένα κείμενα, κείμενα φτιαγμένα εξολοκλήρου με ΑΙ και σελίδες που δεν εξυπηρετούσαν τις ανάγκες ούτε του SEO ούτε των χρηστών. Αντίστοιχα, τα άρθρα και οι σελίδες που μπορούσαν να διορθωθούν προσαρμόστηκαν στις σύγχρονες απαιτήσεις των μηχανών αναζήτησης και του κοινού.
⭕ Δημιουργία περιεχομένου: Το επίκεντρο των στοχευμένων κινήσεών μας αποτέλεσε η δημιουργία χρήσιμων άρθρων, σχετικών με τον κλάδο, που καλύπτουν τις ανάγκες του target group, βοηθώντας στο χτίσιμο κύρους και αφοσίωσης.
⭕ Δόμηση περιεχομένου: Επειδή το περιεχόμενο που μπορεί να δημιουργηθεί σε ταξιδιωτικά sites είναι πολυποίκιλο και πλούσιο, είναι κομβικής σημασίας να δομηθεί με συγκεκριμένο τρόπο, έτσι ώστε να απαντά στα ερωτήματα των χρηστών με τρόπο απλό και συνεκτικό. Έτσι, δημιουργήσαμε pillar pages για διάφορες σημαντικές ενότητες και subtopics για την κάθε μία, με ένα ολοκληρωμένο content plan.
⭕ Τεχνικές διορθώσεις: Διορθώσαμε διάφορα τεχνικά προβλήματα που είχε το website, όπως ήταν το pagination, τα canonicals, τα interlinks, τα deadlinks και τις low content σελίδες κ.α.
⭕ Νέες landing pages: Ανακαλύψαμε ευκαιρίες για δημιουργία νέων landing pages που θα αυξήσουν το organic traffic.
⭕ Διαχείριση των backlinks: Τα ποιοτικά backlinks είναι το άλφα και το ωμέγα στο off-page SEO και με αυτό το σκεπτικό διορθώσαμε, αφαιρέσαμε ή κάναμε disavow αρκετά backlinks που προερχόντουσαν από ύποπτες πηγές. Επιπλέον, ανακαλύψαμε ευκαιρίες για link building αλλά και ευκαιρίες για link earning.
✅ Τι πετύχαμε
Στόχος μας ήταν οι ενέργειές μας να φέρουν αποτέλεσμα σε περίπου 6 μήνες, διάστημα που στο SEO θεωρείται όχι απλώς αποδεκτό, αλλά και σύντομο.
Τα αποτελέσματα της δουλειάς μας άρχισαν να φαίνονται σε 2 μόλις μήνες, καθώς ήδη από τον Δεκέμβριο 2023, όπως φαίνεται στο προηγούμενο διάγραμμα, η μέση θέση άρχισε να ανεβαίνει. Τον Απρίλιο του 2024, έξι μήνες μετά την ανάληψη του website, η μέση οργανική θέση όχι απλώς είχε επανέλθει, αλλά είχε ξεπεράσει και τα προηγούμενα επίπεδα.
Ακριβώς την ίδια ανοδική πορεία παρατηρούμε από τον Δεκέμβριο 2023 και στα οργανικά clicks, κάτι που τεκμηριώνει την ανάκαμψη του site από τους αλγόριθμους.
Η στρατηγική μας, όμως, απέδωσε και σε ένα ακόμη σημείο, εκεί που πολλά sites αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες: Το Click-Through-Rate (CTR).
Διότι τι νόημα έχουν τα υψηλά rankings αν δεν μεταφράζονται σε clicks;
Η εντυπωσιακή αύξηση του CTR είναι αποτέλεσμα της έμφασης που δόθηκε στο χρήσιμο και πολύ καλύτερο σε σχέση με πριν περιεχόμενο που προσελκύει χρήστες, απαντάει στο ερώτημά τους και χτίζει μεταξύ τους σχέση εμπιστοσύνης, ενισχύοντας το brand.
Είναι επίσης αποτέλεσμα της ανόδου των θέσεων σε value keywords, δηλαδή σε λέξεις-κλειδιά με υψηλό όγκο αναζητήσεων και πρόθεση χρήστη να προβεί σε συναλλαγή, κάτι που οδηγεί και σε μεγαλύτερη πιθανότητα ο χρήστης να μετατραπεί σε πελάτη.
Πρόκειται για μια άκρως αντιπροσωπευτική περίπτωση της αξίας που προσφέρει πλέον το καλό περιεχόμενο, που είναι άλλωστε και μία από τις κυριότερες τάσεις στο SEO σήμερα.