Case study Ελληνοαμερικανική Ένωση: Πώς το SEO μπορεί να φέρει αποτελέσματα χωρίς link building
Μια συνηθισμένη λογική των καθιερωμένων brands που συναντάμε συχνά είναι ότι δεν χρειάζονται SEO, αφού ήδη βγαίνουν ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης για πολλά keywords. Πολλά, μάλιστα, δεν βρίσκουν καν τον λόγο για off-page SEO και link building, με το σκεπτικό ότι έχουν ήδη χιλιάδες backlinks.
Δεν υπάρχει πιο επιζήμια αντίληψη για την online παρουσία ενός brand που κυριαρχεί στον κλάδο του. Διότι εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο και οι επιχειρήσεις που τελικά ξεχωρίζουν είναι αυτές που θέτουν ως στόχο την κορυφή.
Γιατί, λοιπόν, να χάνεις τεράστιας αξίας έσοδα, όταν μπορείς με στοχευμένες ενέργειες στο SEO να αξιοποιήσεις το αναγνωρίσιμο brand name σου και να αυξήσεις θεαματικά τα έσοδά σου; Αρκεί φυσικά να αναλάβει το project μια πολύ έμπειρη ομάδα που θα ξέρει πώς να φέρει το κάτι παραπάνω εκεί που χρειάζεται.
Αυτό δηλαδή που έγινε όταν αναλάβαμε την Ελληνοαμερικανική Ένωση (Hellenic American Union), τον πασίγνωστο εκπαιδευτικό οργανισμό για διεξαγωγή εξετάσεων γλωσσομάθειας, εκμάθηση ξένων γλωσσών και επαγγελματικών σεμιναρίων.
Οργανικοί Επισκέπτες
Keywords Στην Πρώτη Σελίδα
Μέση Θέση των Keywords
✅ Το πρόβλημα
Το πρόβλημα εδώ δεν ήταν προφανώς ότι το site δεν πετύχαινε υψηλά rankings ή ότι δεν υπήρχε brand awareness. Το αντίθετο, μάλιστα. Λόγω του δυνατού brand name έκανε rank σε αρκετά keywords στον κλάδο του. Σε αυτό το σημείο θα μπορούσε να είχε επαναπαυτεί, χάνοντας έτσι εκατοντάδες επισκέπτες, άρα και δυνητικούς πελάτες.
Το ότι ένα site κατατάσσεται ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης για πολλά και δυνατά keywords δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει περιθώριο βελτίωσης. Εν προκειμένω, το site της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης είχε χαμηλές κατατάξεις σε σημαντικά keywords από τις κατηγορίες training (σεμινάρια) και learning (εκμάθηση ξένων γλωσσών) που εμπορικά είναι δύο από τις πιο σημαντικές ενότητες.
Με λίγα λόγια, δεν έβγαινε σε υψηλές θέσεις για keywords, τα οποία φανερώνουν άμεση πρόθεση χρήστη να προχωρήσει σε αγορά.
Επίσης το θέμα που αντιμετωπίσαμε ήταν ότι το budget για link building ήταν ελάχιστο, οπότε όλες μας οι ενέργειες έπρεπε να επικεντρωθούν στο on-page, ώστε να ξεκλειδώσουμε στο μέγιστο το δυναμικό του site.
Και η αλήθεια είναι ότι εκπλαγήκαμε ακόμα και εμείς, διαπιστώνοντας πόσο μεγάλη επίδραση μπορεί να έχει το on-page optimization στα rankings και συνεπώς στο traffic.
✅ Η Μέθοδος
Το πρώτο βήμα ήταν να ολοκληρώσουμε έναν ενδελεχή έλεγχο όλων των παραμέτρων του site, ώστε να καταγράψουμε αναλυτικά τα προβλήματά του και να προχωρήσουμε στην άμεση διόρθωσή τους.
Τα κυριότερα προβλήματα που διαπιστώσαμε ήταν:
⭕ Όλες οι σελίδες παρουσίαζαν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης.
⭕ Υπήρχαν παλιά URLs λόγω ενός παλαιότερου migration, με αποτέλεσμα να χάνεται δύναμη στις σελίδες που στοχεύαμε.
⭕ Γινόταν cannibalization μεταξύ σελίδων.
Με βάση το SEO audit ήταν ξεκάθαρο ότι έπρεπε να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη βελτιστοποίηση όλων των σελίδων (που ήταν εκατοντάδες, λόγω του μεγάλου όγκου υπηρεσιών και πληροφορίας που προσφέρει ο οργανισμός), οι οποίες μελετήθηκαν προσεκτικά μία προς μία.
Οι ενέργειές μας ήταν οι ακόλουθες:
Δομή και keywords: Φτιάξαμε τη δομή του site και οριοθετήσαμε τα keywords, έτσι ώστε να είναι ξεκάθαρο και διαχωρισμένο σε ποια keywords στοχεύει η κάθε σελίδα και πώς συνδέονται οι σελίδες μεταξύ τους.
⭕ Interlinking: Ενισχύσαμε και αποσαφηνίσαμε τη σχέση των σελίδων μεταξύ τους με την προσθήκη και διόρθωση interlinking.
⭕ Metadata: Διορθώσαμε τα metadata σε όλες τις σελίδες, έπειτα από τεράστια έρευνα που πραγματοποιήθηκε. Το ζητούμενο ήταν να δημιουργηθούν τίτλοι και περιγραφές, που όχι μόνο θα είναι SEO optimized, αλλά θα ωθούν τον χρήστη σε clicks και μετατροπές.
⭕ Βελτιστοποίηση κειμένων: Συντάχθηκαν κείμενα με βάση τα keywords στα οποία στοχεύαμε σε κάθε σελίδα.
⭕ Αποκατάσταση URLs: Αφαιρέθηκαν ανενεργά URLs, dead links και διορθώθηκαν αρκετά redirections.
⭕ Διόρθωση τεχνικών προβλημάτων: Πραγματοποιήσαμε action plan στους developers να διορθώσουν όσα περισσότερα προβλήματα είχαν γίνει κατά την κατασκευή και το migration του site.
⭕ Topical authority: Δημιουργήσαμε pillar pages και σημαντικές cluster pages (π.χ. στα σεμινάρια), ώστε να ενισχυθεί σωστά το κύρος του brand στην τοπική αγορά.
⭕ Εμπειρία χρήστη: Καθώς το user experience αποτελεί πλέον έναν βασικό παράγοντα κατάταξης, προτείναμε βελτίωση του design σε συγκεκριμένα σημεία και σε διάφορους μηχανισμούς popup και video, ώστε να είναι εύκολο και ευχάριστο στον χρήστη να περιηγηθεί στο site.
⭕ Διαχωρισμός γλωσσών: Διορθώσαμε τις αδυναμίες που υπήρχαν στο δίγλωσσο site και ξεκαθαρίσαμε την ελληνική από την αγγλική γλώσσα σε κάθε σελίδα.
Επιπλέον, με συνεχή υποστήριξη και καθοδήγηση, εκπαιδεύσαμε με κατανοητό τρόπο το προσωπικό που ασχολείται με τους βασικούς πυλώνες του site της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, τόσο σε τεχνικό επίπεδο όσο και ως προς τα κείμενα, έτσι ώστε η διαχείριση του site και το ανέβασμα κειμένων να γίνεται με σωστό και SEO friendly τρόπο.
✅ Τι πετύχαμε
Χάρη στην παραπάνω στρατηγική καταφέραμε μέσα σε 6 μόλις μήνες να βελτιώσουμε το γενικό authority του site τόσο στα μάτια της Google όσο και των χρηστών. Αυτή η εξέλιξη αποτυπώθηκε σε απτά και ξεκάθαρα αποτελέσματα.
Η συνολική αύξηση των οργανικών clicks ήταν 33%. Όταν μάλιστα μιλάμε για εκατοντάδες χιλιάδες κλικ, τότε μια τέτοια αύξηση της τάξης του ενός τρίτου μεταφράζεται σε δεκάδες χιλιάδες επιπλέον κλικ και θεαματικά έσοδα.
Αυτή η αύξηση προήλθε από το γεγονός ότι η μέση θέση αυξήθηκε κατά 15%. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι κοιτώντας τη θέση όλων των keywords, για τα οποία πετυχαίνει rankings το site (στο συγκεκριμένο site μιλάμε για χιλιάδες keywords), ο μέσος όρος ήταν κατά 15% υψηλότερος.
Ακόμα, όμως, σημαντικότερο για τις πωλήσεις ήταν ότι η μέση θέση ήταν στην πρώτη σελίδα και κυρίως στην πρώτη τριάδα, όταν υπάρχει seasonality. Δηλαδή σε περιόδους όπου οι αναζητήσεις των χρηστών είναι υψηλές για συγκεκριμένα keywords (π.χ. εκπαιδευτικά σεμινάρια στην αρχή της σεζόν), εμφανίζεται το site της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης κατά μέσο όρο στην πρώτη σελίδα για όλα τα keywords.
Μάλιστα, σε εξαιρετικά δημοφιλείς αναζητήσεις, όπως τα σεμινάρια digital marketing, το site ανέβηκε από τη δεύτερη σελίδα (θέσεις 12-18 παλαιότερα) στην πρώτη τριάδα των αποτελεσμάτων.
Αυτό πολύ απλά μεταφράζεται ως εξής: Ενώ πριν ένας χρήστης που αναζητούσε σεμινάριο digital marketing (και συνεπώς ήταν εξαιρετικά πιθανό να μετατραπεί σε πελάτη) δεν έβρισκε καν την Ελληνοαμερικανική Ένωση στις αναζητήσεις του (διότι ελάχιστοι πηγαίνουν στη δεύτερη σελίδα), τώρα την βρίσκει στις πρώτες τρεις θέσεις και επομένως η πιθανότητα να την επιλέξει είναι πολύ υψηλή.
Και επειδή έχοντας ασχοληθεί πλέον αρκετά χρόνια στο SEO ξέρουμε ότι η δεύτερη σελίδα ισοδυναμεί με καταδίκη του traffic, χαρήκαμε ακόμα περισσότερο, όταν διαπιστώσαμε ότι χάρη στις ενέργειές μας πάνω από 200 σημαντικά keywords με buying intent εμφανίστηκαν στην πρώτη σελίδα.
Το SEO δεν παύει να μας εκπλήσσει τελικά. Είναι τόσο πολλά και τόσο ισχυρά τα εργαλεία που προσφέρει, ώστε μας δίνει την ευκαιρία ακόμα και χωρίς να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο τις δυνατότητές του, αφού παραμείναμε μόνο στο on-page κομμάτι, να πετυχαίνουμε εντυπωσιακές επιδόσεις.
Αν, μάλιστα, αναλογιστεί κανείς ότι είμαστε στην αρχή της συνεργασίας μας με την Ελληνοαμερικανική Ένωση και συνεχίζονται οι τεχνικές αλλαγές, τότε γίνεται σαφές ότι όλο το παραπάνω είναι απλώς ένα πρώτο δείγμα της επιτυχίας που θα ακολουθήσει!