Rainbow Waters: Πώς το migration ενίσχυσε το SEO value και εκτόξευσε τα αποτελέσματα

Όταν ασχολείσαι με το SEO χρόνια, γνωρίζεις πόσο απαιτητική είναι η μετάβαση σε νέο site και πόσο προσεκτικά πρέπει να τη χειριστείς, ώστε να μην έχεις απώλειες. Σε κάθε αναβάθμιση ή redesign υπάρχει σημαντικός κίνδυνος να χαθεί η αξία του SEO που έχει χτιστεί με κόπο και χρόνο.
Ως έμπειροι SEO experts που εξειδικευόμαστε στη βελτίωση και ανάπτυξη της οργανικής παρουσίας των επιχειρήσεων, στη Salty Digital βλέπουμε αυτή την πρόκληση ως μια εξαιρετική ευκαιρία να βοηθήσουμε το site να φτάσει ακόμα υψηλότερα.
Το θέμα, λοιπόν, είναι να σχεδιαστεί εξαρχής μια ολοκληρωμένη και καλά μελετημένη στρατηγική που θα περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα βήματα, ώστε να μεταφερθεί το site με ασφάλεια σε ένα νέο περιβάλλον χωρίς να επηρεαστεί αρνητικά η κατάταξή του στα οργανικά αποτελέσματα, αλλά και να αυξηθεί το SEO value.
Ή αλλιώς, όπως το λέμε και το εφαρμόζουμε στη Salty Digital, «η στρατηγική των τεσσάρων φάσεων» που διασφαλίζει ότι το νέο site όχι απλώς θα διατηρήσει, αλλά θα βελτιώσει την οργανική του παρουσία.
Αυτό, δηλαδή, που έγινε στο migration στο νέο site της Rainbow Waters, της κορυφαίας εταιρείας παροχής καινοτόμων και οικολογικών λύσεων για καθαρό νερό σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Επρόκειτο για ένα εγχείρημα με μεγάλες προκλήσεις, όμως η οργάνωση και η δομημένη μεθοδολογία μας οδήγησαν στην άψογη συνεργασία με το τμήμα marketing και τους developers, ώστε να πετύχουμε ένα άριστο αποτέλεσμα.
Οργανικοί Επισκέπτες
Αύξηση σε Transactional Keywords
Keywords στην Πρώτη Σελίδα
✅ Πρώτη Φάση: Pre-Audit και δημιουργία σχεδίου
Το πρώτο SEO audit (από τα τρία συνολικά!) είναι η βάση, πάνω στην οποία δουλεύουμε στη συνέχεια. Με αυτόν τον πρώτο ενδελεχή έλεγχο, εντοπίζουμε όλα τα προβλήματα και τις βελτιώσεις που απαιτούνται, ώστε να μπορέσουμε να χαράξουμε τη στρατηγική μας.
Αυτό το πλάνο μας βοηθάει να ορίσουμε προτεραιότητες και αρμοδιότητες ενώ παράλληλα να δώσουμε κατευθύνσεις, κάτι που είναι εξαιρετικά σημαντικό, όταν πρέπει να συνεργαστούν μεταξύ τους οι SEO experts, οι developers, τα τμήματα marketing και ΙΤ, όλοι μαζί για έναν κοινό στόχο.
Σε αυτή τη φάση, διορθώνονταν σταδιακά όλα τα προβλήματα, γινόταν έλεγχος σε κάθε τι που επιλυόταν, ενώ παράλληλα ήμασταν δίπλα σε κάθε υπεύθυνο, για να τον κατευθύνουμε και να λύσουμε τυχόν απορίες και ερωτήσεις που θα προκύπταν.
✅ Δεύτερη Φάση: Migration Consulting
Αφού λύθηκαν όλα τα ζητήματα στο νέο site, περάσαμε στη δεύτερη φάση που αφορούσε το πώς ακριβώς θα γίνει η μετάβαση. Στην καρδιά, λοιπόν, του migration, δόθηκαν ξεκάθαρες και απόλυτα σαφείς κατευθύνσεις, ώστε ο καθένας να γνωρίζει με ακρίβεια τι πρέπει να κάνει, πότε και γιατί.
Πρωταγωνιστής σε αυτή τη διαδικασία ήταν το SEO migration Checklist που δημιουργήσαμε, το οποίο περιλάμβανε με λεπτομέρεια βήμα βήμα το πώς θα διατηρηθούν όλα τα βασικά στοιχεία και πώς θα γίνουν τα redirections στα νέα URLs.
Όμως -και εδώ βρίσκεται η καινοτομία του συγκεκριμένου migration- δεν ακολουθήσαμε μια συντηρητική και «συνηθισμένη» προσέγγιση, με στόχο απλώς να διατηρήσουμε την υπάρχουσα αξία του SEO. Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε αξία και ανάπτυξη, και είδαμε το migration ως την ιδανική ευκαιρία για να το κάνουμε.
Έτσι, υλοποιήσαμε μια ολιστική στρατηγική, για να ενισχύσουμε τις σελίδες και όλο το site στο μέγιστο δυνατό:
⭕ Προτείναμε και δημιουργήσαμε νέο, σχετικό και χρήσιμο content αλλά και FAQs για τις πιο σημαντικές landing pages, αναλύοντας τις ανάγκες της αγοράς και των χρηστών.
⭕ Προχωρήσαμε στη συγγραφή νέων στοχευμένων άρθρων που βελτιώνουν την εμπειρία χρήστη, φέρνουν στοχευμένο κοινό, και τον βοηθούν να κάνει τη σωστή επιλογή.
⭕ Φροντίσαμε να φτιαχτούν νέες χρήσιμες landing pages για τους χρήστες.
⭕ Τροποποιήσαμε και βελτιστοποιήσαμε το structure του site.
Αύξηση σε organic visibility στην πρώτη σελίδα
✅ Τρίτη Φάση: Pre-launch Audit
Η πιο κρίσιμη στιγμή πλησίαζε και το αν όλα είχαν γίνει όπως έπρεπε θα μας το επιβεβαίωνε το δεύτερο κατά σειρά SEO audit πριν το launch, ώστε να βεβαιωθούμε πως όλα ακολουθούν τις προδιαγραφές που έχουμε θέσει.
Το κλειδί εδώ ήταν να μην κάνουμε έναν τελευταίο τυπικό έλεγχο «to tick the box», αλλά να δούμε εκ νέου ολόκληρο το site, αφού στο ενδιάμεσο είχαν γίνει διάφορες αλλαγές, οπότε ήταν αναμενόμενο να βρεθούν πολλές τεχνικές βελτιώσεις.
Από τη βελτίωση των URLs και των structured data, μέχρι τη δημιουργία interlinking και faced navigation, ο σκοπός μας ήταν να μην πάει χαμένο καθόλου crawl budget, να μην υπάρχουν low content ή thin value σελίδες και να φτιαχτεί μια δομή που θα «σερβίρει» σωστά τις απαραίτητες high value σελίδες στην Google, δομημένες σωστά τόσο από τεχνική άποψη όσο και από άποψη περιεχομένου.
Αύξηση 100% σε commercial και transactional keywords
✅ Τέταρτη Φάση: After launch
Η μεγάλη μέρα έφτασε και το site βγήκε live! Ήμασταν alert από την αρχή, ώστε να λειτουργήσουν όλα σωστά και να μη χαθεί κανένα lead ή sales μέσα από το website.
Ταυτόχρονα, παρακολουθούσαμε την πορεία και τις λεπτομέρειες σε καθημερινή βάση, για να βεβαιωθούμε ότι όλα βαίνουν καλώς.
Τώρα ήταν και η κατάλληλη στιγμή, για να κάνουμε το τελευταίο SEO audit, με το οποίο ελέγξαμε όλα τα στοιχεία από την αρχή και ολοκληρωμένα. Εδώ, λοιπόν, ελέγχθηκε ενδελεχώς το site πλέον στον live server και φυσικά μπήκαν στο μικροσκόπιο και πράγματα που δεν μπορούσαν να ελεγχθούν στο staging επίπεδο, όπως το pagespeed, τα sitemaps.xml, τα html headers κ.α. Τέλος, έπρεπε να επιβεβαιώσουμε ότι δεν υπήρχαν dead internal links ή staging links μέσα στον κώδικα, ενώ να βεβαιωθούμε για την ορθή λειτουργία σε desktop και mobile.
No1 σε Organic traffic σε σύγκρισή με τον ανταγωνισμό του
✅ Τα Αποτελέσματα της Στρατηγικής μας
Τα αποτελέσματα αυτής της σχολαστικής μεθοδολογίας μας δικαίωσαν απόλυτα!
Ήδη από το launch και σχεδόν δύο μήνες μετά φαίνεται ότι το migration έγινε απόλυτα συντονισμένα και με μεγάλη επιτυχία, έχοντας πετύχει καλύτερες κατατάξεις στην Google.
Τι ακριβώς πετύχαμε:
⭕ Βελτίωση θέσεων ή/και εμφάνιση στην πρώτη σελίδα της Google σε 865 keywords
⭕ Αύξηση οργανικού traffic κατά περίπου 15%
⭕ Αύξηση σε organic impressions κατά περίπου 10%
⭕ No1 σε Organic traffic σε σύγκρισή με τον ανταγωνισμό
⭕ Αύξηση 100% σε commercial και transactional keywords
Όταν τα περισσότερα migrations καταλήγουν σε σημαντικές απώλειες στην «περιουσία του SEO» ή απλώς καταφέρνουν να κρατήσουν το site στον δρόμο του, δεν μπορούμε να μην είμαστε περήφανοι για το αποτέλεσμα αυτής της απαιτητικής μετάβασης.
Και φυσικά, χρωστάμε ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους επαγγελματίες, με τους οποίους συνεργαστήκαμε άψογα και όλοι μαζί καταφέραμε αυτή τη μεγάλη επιτυχία!