SEO & content στον κλάδο της υγείας: Το case study με τη συνταγή της επιτυχίας

Πριν περίπου έναν χρόνο, αναλάβαμε ένα ξεχωριστό project, το οποίο έχει την ιδιαιτερότητα ότι σχετίζεται με έναν άκρως ανταγωνιστικό κλάδο, αυτόν της υγείας, όπου κυριαρχούν διεθνή brands με τεράστιο παγκόσμιο budget: Τον κλάδο των διαγνωστικών τεστ και γενικότερα των προϊόντων που σχετίζονται με τη γονιμότητα.
Ένα ευαίσθητο θέμα που χρειάζεται προσοχή, ενσυναίσθηση και φροντίδα στον χειρισμό του, ώστε το brand να επιτελεί τον ρόλο που πρέπει: Να είναι δίπλα στους ανθρώπους που αναζητούν λύσεις και να τους αποδεικνύει ότι μπορεί να τους βοηθήσει.
Καθώς οι αναζητήσεις σε αυτόν τον χώρο είναι υψηλές και στοχευμένες, από την αρχή έγινε ξεκάθαρο ότι πρέπει να επενδύσουμε στο περιεχόμενου υψηλού επιπέδου και στη δημιουργία εμπιστοσύνης με την κοινότητα.
Το αποτέλεσμα; Να εδραιώσουμε το brand, ανάμεσα σε γίγαντες, αυξάνοντας εντυπωσιακά την επισκεψιμότητα στο site του από τα οργανικά αποτελέσματα αλλά και από AI search engines!
Μάλιστα, στο μέρος της στρατηγικής μας που αφορά την τεχνητή νοημοσύνη είμαστε ακόμα στην αρχή και θα είναι άκρως ενδιαφέροντα τα συμπεράσματα που θα αντλήσουμε και στη συνέχεια.
Οργανικοί Επισκέπτες
Αύξηση των Shopping Ads
Keywords στα feautured snippets
✅ Η μέθοδος μας
Δύο ήταν οι αλληλένδετοι άξονες στους οποίους έπρεπε να κινηθούμε: Στοχευμένο περιεχόμενο και authority. Κάθε βήμα της στρατηγικής μας έπρεπε να εξυπηρετεί τους δύο αυτούς στόχους.
Ξεκινώντας από το site, αλλάξαμε τα metadata και αναδιαμορφώσαμε τη δομή σε συγκεκριμένες σελίδες, ώστε να ανταποκρίνονται στις αναζητήσεις των χρηστών, να έχουν καλύτερο user experience και να τους δίνουν άμεσα και ξεκάθαρα τη λύση.
Στο επίπεδο του content, γνωρίζαμε από την πρώτη στιγμή ότι πρέπει να δοθεί σημαντική έμφαση, ώστε να προσφέρουμε στους χρήστες χρήσιμο και ποιοτικό περιεχόμενο, με ευαισθησία, έρευνα και τεκμηρίωση στο κάθε στοιχείο και πάνω από όλα με tone of voice και θεματολογία που μπορεί πραγματικά να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα των χρηστών.
Υπό αυτό το πρίσμα, διαγράφηκε το low content, εμπλουτίστηκε το ήδη υπάρχον και δημιουργήθηκε απόλυτα στοχευμένο περιεχόμενο που δεν είχε στόχο την άμεση πώληση, αλλά τη δημιουργία αξίας και εμπιστοσύνης με το κοινό.
Τα άρθρα κατηγοριοποιήθηκαν σε θεματικές ενότητες, συνδέθηκαν μεταξύ τους τόσο θεματικά όσο και σε επίπεδο interlinking, ενισχύθηκαν και βελτιώθηκαν τόσο σε επίπεδο SEO και keywords όσο και ευρύτερα σε επίπεδο πληροφορίας και δομής, όπου σε ορισμένες περιπτώσεις φτιάχτηκαν από το μηδέν σχετικά pillar pages.
Με αυτόν τον τρόπο, οικοδομήσαμε το πιο ενημερωμένο και χρήσιμο blog στον τομέα του, ενώ παράλληλα κερδίσαμε υψηλής αξίας, στοχευμένα backlinks από απόλυτα σχετικούς κλάδους, όπως γυναικολόγους, forum για μέλλουσες μαμάδες κ.α. που αποτέλεσαν τον πυρήνα του off-page SEO.
Παράλληλα, εφαρμόσαμε μια καινοτόμο μέθοδο που χρησιμοποιείται προς το παρόν ελάχιστα στην Ελλάδα, αλλά στο εξωτερικό κερδίζει συνεχώς έδαφος, με ιδιαίτερη έμφαση στο ΑΙ. Ξεκινήσαμε να εκπαιδεύουμε τα Large Language Models (LLMs), ώστε να εμφανίζουν περισσότερα δεδομένα από το site, και δημιουργήσαμε περιεχόμενο που να ανταποκρίνεται στον τρόπο λειτουργίας της τεχνητής νοημοσύνης, έτσι ώστε να κερδίζουμε traffic και από εκεί.
✅ Τι καταφέραμε
Η μέθοδος και η προσέγγισή μας αποδείχθηκε ότι ήταν ιδιαίτερα αποτελεσματική. Πετύχαμε λοιπόν:
⭕ Άνοδο των οργανικών clicks κατά 25%
⭕ Άνοδος του CTR κατά 35%
⭕ Άνοδο της μέσης θέσης στην 8η από την 11η
⭕ Αύξηση των clicks από informational keywords κατά 20%
⭕ Εμφάνιση στη θέση μηδέν, δηλαδή στα featured snippets που εμφανίζεται πάνω ακόμα και από τις διαφημίσεις για πάνω από 2.200 keywords.