Delta Strom: Πώς το SEO μπορεί να οδηγήσει ένα ήδη γνωστό brand στην κορυφή
Τον Ιανουάριο του 2024, ξεκινήσαμε τη συνεργασία μας στο SEO με το γνωστό brand στα στρώματα ύπνου Delta Strom και βρεθήκαμε μπροστά σε μια σημαντική πρόκληση. Επρόκειτο για μια δημοφιλή επιχείρηση, με αρκετά καλή οργανική παρουσία και αρκετά χρόνια στο ιστορικό του που έκανε SEO.
Δεν ήταν, λοιπόν, ούτε άγραφος πίνακας ούτε μια εταιρεία που μόλις ξεκινούσε στον οργανικό κόσμο. Χρειαζόταν, επομένως, μια καλά μελετημένη και εμπνευσμένη στρατηγική για το extra mile, αφού ζητούμενο δεν ήταν να πάει από το μηδέν σε ένα καλό σημείο, αλλά από το μέτριο στο άριστο (και αυτό είναι πάντα το πιο δύσκολο…)
Οργανικοί Επισκέπτες
Αύξηση των Shopping Ads
Αύξηση των Online Πωλήσεων
✅ Η αφετηρία
Σε μια τέτοια περίπτωση, το κλειδί ήταν ένα εξονυχιστικό SEO Audit, το οποίο θα μας έδειχνε τις αδυναμίες και τη δυνατότητα βελτιώσεων. Καθώς επρόκειτο για ένα δουλεμένο site, έπρεπε να πάμε σε μεγάλο βάθος και να επιστρατεύσουμε την εμπειρία και την έμπνευσή μας, για να βρούμε τα σημεία, στα οποία θα ήταν ενδιαφέρον να επικεντρωθούμε.
Και ακριβώς επειδή εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, με τον έλεγχό μας βγάλαμε πολλά ενδιαφέροντα συμπεράσματα, αποκομίζοντας άκρως αποτελεσματικές ιδέες.
✅ Η μέθοδος που ακολουθήσαμε
Σε ένα ήδη εδραιωμένο brand, το βάρος δίνεται όχι τόσο στο brand awareness, όσο στο authority και ειδικά στο topical authority, που παίζει πολύ σημαντικό ρόλο σε τέτοιου είδους επιχειρήσεις. Για να αυξηθεί, λοιπόν, το κύρος της εταιρείας, δώσαμε έμφαση στον αλγόριθμο Ε-Ε-Α-Τ (Experience – Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness) και κάναμε σαφές το positioning και το USP της εταιρείας.
Η στρατηγική περιεχομένου κινήθηκε στον βασικό άξονα που ισχύει στην αγορά των στρωμάτων, ότι δηλαδή οι αναζητήσεις δεν σχετίζονται μόνο με πρόθεση αγοράς, αλλά και ενημέρωσης ή αναζήτησης του brand. Με αυτή τη λογική, χωρίσαμε τα keywords στις βασικές κατηγορίες σύμφωνα με την πρόθεση χρήστη (business keywords, sales keywords, informational keywords) και ακολουθήσαμε διαφορετική προσέγγιση για κάθε κατηγορία.
Με δεδομένο, μάλιστα, ότι το blog του site είχε αρκετά πλούσιο περιεχόμενο, το επόμενο βήμα ήταν να γίνει μια σωστή οργάνωση του περιεχομένου με βάση την παραπάνω διαφοροποίηση. Τα άρθρα κατηγοριοποιήθηκαν σε θεματικές ενότητες, συνδέθηκαν μεταξύ τους τόσο θεματικά όσο και σε επίπεδο interlinking, ενισχύθηκαν και βελτιώθηκαν τόσο σε επίπεδο SEO και keywords όσο και ευρύτερα σε επίπεδο πληροφορίας και δομής.
Έχοντας ως στόχο να δημιουργήσουμε το πιο ενημερωμένο και χρήσιμο blog στον τομέα του, δεν διστάσαμε να αφαιρέσουμε εντελώς τα low value άρθρα, όσα χαλούσαν το crawl budget ή ήταν thin content.
Αναφορικά με τις landing pages, δημιουργήσαμε νέα κείμενα στις βασικές κατηγορίες και δημιουργήσαμε νέες και στοχευμένες landing pages για καλύτερη στόχευση. Οι σημαντικές sales pages ενισχύθηκαν περαιτέρω, ώστε να επιτύχουμε καλύτερα αποτελέσματα.
Αυτή η συνεκτική on-page στρατηγική συνοδεύτηκε από προσεκτικές off-page ενέργειες, ώστε με στοχευμένα links να δυναμώσουμε το brand αλλά και συγκεκριμένες σελίδες.
Τέλος, βλέποντας την ολοένα αυξανόμενη δυναμική των shopping ads και γνωρίζοντας τη συμβολή του SEO στο τελικό αποτέλεσμα, βελτιστοποιήσαμε στο μέγιστο όλα τα προϊόντα και κάναμε A/B testing στρατηγική, ώστε να εμφανίζονται ψηλότερα και σε αυτό το κανάλι των free listings.
✅ Τι πετύχαμε
Η μέθοδος και η αφοσίωσή μας είχε εντυπωσιακά αποτελέσματα:
Case study Ελληνοαμερικανική Ένωση: Πώς το SEO μπορεί να φέρει αποτελέσματα χωρίς link building
Μια συνηθισμένη λογική των καθιερωμένων brands που συναντάμε συχνά είναι ότι δεν χρειάζονται SEO, αφού ήδη βγαίνουν ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης για πολλά keywords. Πολλά, μάλιστα, δεν βρίσκουν καν τον λόγο για off-page SEO και link building, με το σκεπτικό ότι έχουν ήδη χιλιάδες backlinks.
Δεν υπάρχει πιο επιζήμια αντίληψη για την online παρουσία ενός brand που κυριαρχεί στον κλάδο του. Διότι εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο και οι επιχειρήσεις που τελικά ξεχωρίζουν είναι αυτές που θέτουν ως στόχο την κορυφή.
Γιατί, λοιπόν, να χάνεις τεράστιας αξίας έσοδα, όταν μπορείς με στοχευμένες ενέργειες στο SEO να αξιοποιήσεις το αναγνωρίσιμο brand name σου και να αυξήσεις θεαματικά τα έσοδά σου; Αρκεί φυσικά να αναλάβει το project μια πολύ έμπειρη ομάδα που θα ξέρει πώς να φέρει το κάτι παραπάνω εκεί που χρειάζεται.
Αυτό δηλαδή που έγινε όταν αναλάβαμε την Ελληνοαμερικανική Ένωση (Hellenic American Union), τον πασίγνωστο εκπαιδευτικό οργανισμό για διεξαγωγή εξετάσεων γλωσσομάθειας, εκμάθηση ξένων γλωσσών και επαγγελματικών σεμιναρίων.
Οργανικοί Επισκέπτες
Keywords Στην Πρώτη Σελίδα
Μέση Θέση των Keywords
✅ Το πρόβλημα
Το πρόβλημα εδώ δεν ήταν προφανώς ότι το site δεν πετύχαινε υψηλά rankings ή ότι δεν υπήρχε brand awareness. Το αντίθετο, μάλιστα. Λόγω του δυνατού brand name έκανε rank σε αρκετά keywords στον κλάδο του. Σε αυτό το σημείο θα μπορούσε να είχε επαναπαυτεί, χάνοντας έτσι εκατοντάδες επισκέπτες, άρα και δυνητικούς πελάτες.
Το ότι ένα site κατατάσσεται ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης για πολλά και δυνατά keywords δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει περιθώριο βελτίωσης. Εν προκειμένω, το site της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης είχε χαμηλές κατατάξεις σε σημαντικά keywords από τις κατηγορίες training (σεμινάρια) και learning (εκμάθηση ξένων γλωσσών) που εμπορικά είναι δύο από τις πιο σημαντικές ενότητες.
Με λίγα λόγια, δεν έβγαινε σε υψηλές θέσεις για keywords, τα οποία φανερώνουν άμεση πρόθεση χρήστη να προχωρήσει σε αγορά.
Επίσης το θέμα που αντιμετωπίσαμε ήταν ότι το budget για link building ήταν ελάχιστο, οπότε όλες μας οι ενέργειες έπρεπε να επικεντρωθούν στο on-page, ώστε να ξεκλειδώσουμε στο μέγιστο το δυναμικό του site.
Και η αλήθεια είναι ότι εκπλαγήκαμε ακόμα και εμείς, διαπιστώνοντας πόσο μεγάλη επίδραση μπορεί να έχει το on-page optimization στα rankings και συνεπώς στο traffic.
✅ Η Μέθοδος
Το πρώτο βήμα ήταν να ολοκληρώσουμε έναν ενδελεχή έλεγχο όλων των παραμέτρων του site, ώστε να καταγράψουμε αναλυτικά τα προβλήματά του και να προχωρήσουμε στην άμεση διόρθωσή τους.
Τα κυριότερα προβλήματα που διαπιστώσαμε ήταν:
⭕ Όλες οι σελίδες παρουσίαζαν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης.
⭕ Υπήρχαν παλιά URLs λόγω ενός παλαιότερου migration, με αποτέλεσμα να χάνεται δύναμη στις σελίδες που στοχεύαμε.
⭕ Γινόταν cannibalization μεταξύ σελίδων.
Με βάση το SEO audit ήταν ξεκάθαρο ότι έπρεπε να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη βελτιστοποίηση όλων των σελίδων (που ήταν εκατοντάδες, λόγω του μεγάλου όγκου υπηρεσιών και πληροφορίας που προσφέρει ο οργανισμός), οι οποίες μελετήθηκαν προσεκτικά μία προς μία.
Οι ενέργειές μας ήταν οι ακόλουθες:
Δομή και keywords: Φτιάξαμε τη δομή του site και οριοθετήσαμε τα keywords, έτσι ώστε να είναι ξεκάθαρο και διαχωρισμένο σε ποια keywords στοχεύει η κάθε σελίδα και πώς συνδέονται οι σελίδες μεταξύ τους.
⭕ Interlinking: Ενισχύσαμε και αποσαφηνίσαμε τη σχέση των σελίδων μεταξύ τους με την προσθήκη και διόρθωση interlinking.
⭕ Metadata: Διορθώσαμε τα metadata σε όλες τις σελίδες, έπειτα από τεράστια έρευνα που πραγματοποιήθηκε. Το ζητούμενο ήταν να δημιουργηθούν τίτλοι και περιγραφές, που όχι μόνο θα είναι SEO optimized, αλλά θα ωθούν τον χρήστη σε clicks και μετατροπές.
⭕ Βελτιστοποίηση κειμένων: Συντάχθηκαν κείμενα με βάση τα keywords στα οποία στοχεύαμε σε κάθε σελίδα.
⭕ Αποκατάσταση URLs: Αφαιρέθηκαν ανενεργά URLs, dead links και διορθώθηκαν αρκετά redirections.
⭕ Διόρθωση τεχνικών προβλημάτων: Πραγματοποιήσαμε action plan στους developers να διορθώσουν όσα περισσότερα προβλήματα είχαν γίνει κατά την κατασκευή και το migration του site.
⭕ Topical authority: Δημιουργήσαμε pillar pages και σημαντικές cluster pages (π.χ. στα σεμινάρια), ώστε να ενισχυθεί σωστά το κύρος του brand στην τοπική αγορά.
⭕ Εμπειρία χρήστη: Καθώς το user experience αποτελεί πλέον έναν βασικό παράγοντα κατάταξης, προτείναμε βελτίωση του design σε συγκεκριμένα σημεία και σε διάφορους μηχανισμούς popup και video, ώστε να είναι εύκολο και ευχάριστο στον χρήστη να περιηγηθεί στο site.
⭕ Διαχωρισμός γλωσσών: Διορθώσαμε τις αδυναμίες που υπήρχαν στο δίγλωσσο site και ξεκαθαρίσαμε την ελληνική από την αγγλική γλώσσα σε κάθε σελίδα.
Επιπλέον, με συνεχή υποστήριξη και καθοδήγηση, εκπαιδεύσαμε με κατανοητό τρόπο το προσωπικό που ασχολείται με τους βασικούς πυλώνες του site της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, τόσο σε τεχνικό επίπεδο όσο και ως προς τα κείμενα, έτσι ώστε η διαχείριση του site και το ανέβασμα κειμένων να γίνεται με σωστό και SEO friendly τρόπο.
✅ Τι πετύχαμε
Χάρη στην παραπάνω στρατηγική καταφέραμε μέσα σε 6 μόλις μήνες να βελτιώσουμε το γενικό authority του site τόσο στα μάτια της Google όσο και των χρηστών. Αυτή η εξέλιξη αποτυπώθηκε σε απτά και ξεκάθαρα αποτελέσματα.
Η συνολική αύξηση των οργανικών clicks ήταν 33%. Όταν μάλιστα μιλάμε για εκατοντάδες χιλιάδες κλικ, τότε μια τέτοια αύξηση της τάξης του ενός τρίτου μεταφράζεται σε δεκάδες χιλιάδες επιπλέον κλικ και θεαματικά έσοδα.
Αυτή η αύξηση προήλθε από το γεγονός ότι η μέση θέση αυξήθηκε κατά 15%. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι κοιτώντας τη θέση όλων των keywords, για τα οποία πετυχαίνει rankings το site (στο συγκεκριμένο site μιλάμε για χιλιάδες keywords), ο μέσος όρος ήταν κατά 15% υψηλότερος.
Ακόμα, όμως, σημαντικότερο για τις πωλήσεις ήταν ότι η μέση θέση ήταν στην πρώτη σελίδα και κυρίως στην πρώτη τριάδα, όταν υπάρχει seasonality. Δηλαδή σε περιόδους όπου οι αναζητήσεις των χρηστών είναι υψηλές για συγκεκριμένα keywords (π.χ. εκπαιδευτικά σεμινάρια στην αρχή της σεζόν), εμφανίζεται το site της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης κατά μέσο όρο στην πρώτη σελίδα για όλα τα keywords.
Μάλιστα, σε εξαιρετικά δημοφιλείς αναζητήσεις, όπως τα σεμινάρια digital marketing, το site ανέβηκε από τη δεύτερη σελίδα (θέσεις 12-18 παλαιότερα) στην πρώτη τριάδα των αποτελεσμάτων.
Αυτό πολύ απλά μεταφράζεται ως εξής: Ενώ πριν ένας χρήστης που αναζητούσε σεμινάριο digital marketing (και συνεπώς ήταν εξαιρετικά πιθανό να μετατραπεί σε πελάτη) δεν έβρισκε καν την Ελληνοαμερικανική Ένωση στις αναζητήσεις του (διότι ελάχιστοι πηγαίνουν στη δεύτερη σελίδα), τώρα την βρίσκει στις πρώτες τρεις θέσεις και επομένως η πιθανότητα να την επιλέξει είναι πολύ υψηλή.
Και επειδή έχοντας ασχοληθεί πλέον αρκετά χρόνια στο SEO ξέρουμε ότι η δεύτερη σελίδα ισοδυναμεί με καταδίκη του traffic, χαρήκαμε ακόμα περισσότερο, όταν διαπιστώσαμε ότι χάρη στις ενέργειές μας πάνω από 200 σημαντικά keywords με buying intent εμφανίστηκαν στην πρώτη σελίδα.
Το SEO δεν παύει να μας εκπλήσσει τελικά. Είναι τόσο πολλά και τόσο ισχυρά τα εργαλεία που προσφέρει, ώστε μας δίνει την ευκαιρία ακόμα και χωρίς να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο τις δυνατότητές του, αφού παραμείναμε μόνο στο on-page κομμάτι, να πετυχαίνουμε εντυπωσιακές επιδόσεις.
Αν, μάλιστα, αναλογιστεί κανείς ότι είμαστε στην αρχή της συνεργασίας μας με την Ελληνοαμερικανική Ένωση και συνεχίζονται οι τεχνικές αλλαγές, τότε γίνεται σαφές ότι όλο το παραπάνω είναι απλώς ένα πρώτο δείγμα της επιτυχίας που θα ακολουθήσει!
Prince Stores: Το case study που αποδεικνύει ότι το SEO είναι ισχυρό & στο branding
Υπάρχει ένας μύθος ότι το SEO μπορεί να λειτουργήσει μόνο για να φέρει traffic, οπότε είναι μια μονόπλευρη προσέγγιση που ταιριάζει σε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις.
Η ενασχόληση της Salty Digital με το online κατάστημα για ανδρικά κοστούμια Prince Stores αποδεικνύει το ακριβώς αντίθετο. Ότι το SEO είναι ένα πολύτιμο εργαλείο που μπορεί να φέρει θεαματικά αποτελέσματα όχι μόνο στην επισκεψιμότητα, αλλά και στο brand awareness, την εμπειρία του χρήστη, τη σχέση του brand με το κοινό του και γενικότερα τις συνολικές πωλήσεις.
Οργανικοί Επισκέπτες
Google Shopping Free Listings
Brand Searches
✅ Το πρόβλημα
Το brand Prince Stores δραστηριοποιείται στην επίσημη ανδρική ένδυση. Διαθέτει online shop και τρία φυσικά καταστήματα στην Αθήνα. Ήρθε σε εμάς, εκφράζοντας απογοήτευση για τα αποτελέσματα των υπηρεσιών SEO που είχε λάβει παλαιότερα.
Η οργανική επισκεψιμότητα ήταν χαμηλή, το online κατάστημα είχε λίγες πωλήσεις και γενικότερα υπήρχε έντονος προβληματισμός για το πώς θα μπορέσει το κοινό να εμπιστευθεί το brand και να αγοράσει ένα τόσο δύσκολο ένδυμα, όπως το κοστούμι, online.
✅ Η Λύση
Όταν αναλάβαμε το συγκεκριμένο project, καταλάβαμε ότι μια παραδοσιακή προσέγγιση στο SEO που θα έφερνε υψηλά rankings και άρα περισσότερους επισκέπτες δεν ήταν αρκετή.
Το ζητούμενο ήταν το πώς το brand θα μπορέσει να μεγαλώσει μαζί με το site του, πώς θα καταφέρει να χτίσει μια σχέση αφοσίωσης με το κοινό του, ώστε να αυξηθούν οι πωλήσεις τόσο online όσο και offline.
Για να επιτύχουμε αυτόν τον απαιτητικό συνδυασμό, προχωρήσαμε σε ένα σύνολο ενεργειών, δημιουργώντας μια SEO στρατηγική που έθεσε ως στόχο το brand awareness.
Παράλληλα, η εμπειρία μας σε τέτοιου είδους projects μας έλεγε ότι πρέπει να δώσουμε προσοχή και στο CRO, ώστε να βελτιωθεί το user experience, να αυξηθούν τα conversions και τελικά να υπάρχει μια συνδυαστική μεθοδολογία προς την επιτυχία.
Η ολιστική μας προσέγγιση περιελάμβανε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:
✅ On-page SEO
Δεν νοείται καμία on-page στρατηγική, χωρίς να έχει προηγηθεί ένας ολοκληρωμένος και ενδελεχής έλεγχος που αποτυπώνει με ακρίβεια τα προβλήματα και τους τομείς βελτίωσης.
Μετά από ενδελεχή έλεγχο SEO audit 130 σημαντικών σημείων, εντοπίστηκαν οι αδυναμίες και οι παραλείψεις που είχαν αρνητικές επιπτώσεις στα rankings.
Διορθώθηκαν όλα τα on-page elements και φτιάχτηκε η σωστή δομή στο site, ώστε να έχει όλα τα εφόδια, για να φτάσει στην κορυφή.
✅ SEO για Google Shopping (free listings)
Ασχοληθήκαμε με τα Google free listings, εφαρμόζοντας καινοτόμες πρακτικές, για να πετύχουμε αύξηση του traffic χωρίς να τρέχουν καθόλου shopping ads.
Πρόκειται για έναν παραμελημένο τομέα που πολλοί υποτιμούν, όμως ήμασταν σίγουροι εξαρχής ότι μπορεί να συνεισφέρει στο συνολικό growth και να φέρει σημαντικό traffic.
✅ Έξυπνη τακτική advertorials
Το off-page SEO έπρεπε στη συγκεκριμένη περίπτωση να συνδυαστεί με στρατηγική branding. Με λίγα λόγια, έπρεπε να γίνει μια αποτελεσματική στόχευση σε σχετικά keywords που μπορούν να φέρουν πωλήσεις, ενώ ταυτόχρονα μέσω των άρθρων θα γινόταν γνωστό το brand.
Άλλωστε, η εποχή που το off-page SEO ήταν απλώς μια μηχανική δημιουργία backlinks έχει παρέλθει οριστικά. Ζητούμενο πλέον είναι το χρήσιμο content που θα προσφέρει στον χρήστη αυτό που αναζητά, χτίζοντας αξία και μια σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό.
Με αυτή τη λογική, δόθηκε έμφαση σε άρθρα που αναδεικνύουν το brand και ενίσχυουν το brand awareness, ενώ ταυτόχρονα βοηθούσαν το site να στοχεύσει σε συγκεκριμένα, high value keywords. Αυτή η content marketing στρατηγική είχε 4 διαστάσεις:
⭕ Στόχευση σε αγοραστικό κοινό που αναζητάει κοστούμια, γαμπριάτικα κοστούμια και αξεσουάρ για γαμπριάτικα.
⭕ Στόχευση σε ιδέες για καλεσμένους που θέλουν να ντυθούν όμορφα σε έναν γάμο.
⭕ Στόχευση σε κοινό με educational άρθρα σχετικά με το αντικείμενο της καλής και προσεγμένης ένδυσης.
⭕ Local SEO στόχευση για υποψήφιους πελάτες στην ευρύτερη περιοχή των τριών καταστημάτων.
✅ Παρακίνηση του κοινού για αγορά
Επικεντρωθήκαμε στον δισταγμό του κοινού να αγοράσει κοστούμι online, κάτι που άλλωστε αποτελούσε έναν βασικό λόγο για τις χαμηλές πωλήσεις του e-shop.
Αν και επρόκειτο για ένα project που θα μπορούσε να βασιστεί μόνο στα leads, καθώς υπάρχουν και φυσικά καταστήματα, είδαμε ως πρόκληση το να τονώσουμε τις πωλήσεις και στο ηλεκτρονικό κατάστημα σε μια διπλή και αποτελεσματική προσέγγιση.
Με αυτή τη λογική, δημιουργήσαμε τρόπους, ώστε ο χρήστης να νιώσει άνεση και αυτοπεποίθηση, για να βρει αυτό ακριβώς που ψάχνει και του ταιριάζει από τον υπολογιστή ή το κινητό του.
Με σύγχρονες μεθόδους και αναλυτικές οδηγίες, το να βρει ο υποψήφιος πελάτης το κοστούμι που είναι φτιαγμένο για αυτόν έγινε μια απλή και εύχρηστη διαδικασία που απέδωσε τα μέγιστα.
✅ Μηνιαία παρακολούθηση του CRO
Μετά από τόση δουλειά, ένα πράγμα ήταν ξεκάθαρο. Δεν έπρεπε να αφήσουμε με κανέναν τρόπο τον επισκέπτη που κερδήθηκε με τόσο κόπο και θέλει να αγοράσει κοστούμι, να φύγει χωρίς να μετατραπεί σε πελάτη.
Έτσι, επικεντρωθήκαμε στη μηνιαία παρακολούθηση μέσω CRO tools, βγάζοντας reports από την κίνηση των χρηστών, με τεχνολογίες όπως heatmaps, scrollmaps, video recordings, και κάνοντας Α/Β testings στις διατάξεις των προϊόντων, στα λεκτικά και στην κάθε κατηγορία ξεχωριστά για μέγιστο conversion rate.
Η θεαματική επιτυχία όχι μόνο στις πωλήσεις αλλά και στα rankings είναι μια άριστη απόδειξη ότι το CRO μπορεί να πηγαίνει χέρι χέρι με το SEO, βοηθώντας το να αποδώσει τα μέγιστα.
✅ Τι πετύχαμε
Ένας άλλος μύθος που καταρρίφθηκε με το συγκεκριμένο project είναι ότι το SEO έχει αποτελέσματα πολλούς μήνες μετά. Με τις σωστές κινήσεις, και τη σωστή στρατηγική, το SEO μπορεί να έχει εντυπωσιακή επίδραση και να φανούν αποτελέσματα αρκετά σύντομα.
Συγκεκριμένα, με τις on-page ενέργειές μας, σε ένα μήνα η άνοδος του project ήταν εκπληκτική και μέσα σε μόλις 3 μήνες βρισκόταν στην πρώτη σελίδα για ανταγωνιστικά και high value keywords που έφερναν ποιοτικό traffic και πωλήσεις στο κατάστημα.
Πλέον, το site έχει τετραπλάσιο traffic σε σχέση με αυτό που είχε όταν ξεκινήσαμε!
Ταυτόχρονα, πετύχαμε +35% επισκεψιμότητα στα προϊόντα και +33% αύξηση των clicks στο κατάστημα στο Google Shopping χωρίς σε καμία φάση να τρέξει καμία διαφήμιση.
Άλλη μία απόδειξη ότι χρειάζεται απλώς να δώσεις την κατάλληλη προσοχή σε όλες τις δυνατότητες που έχεις και να μη χάσεις καμία ευκαιρία για growth.
Αναφορικά με το brand awareness, το μετρήσαμε με βάση τα brand searches στη Google, όπου και εδώ έχουμε αύξηση κατά 150%!
Ας μην ξεχνάμε ότι τα brand searches δεν αποτυπώνουν απλώς το πόσο γνωστό είναι ένα brand, αλλά βοηθούν και στις κατατάξεις γενικότερα, αφού αυξάνεται το κύρος του brand.
Ως προς τα rankings σε συγκεκριμένα και άκρως ανταγωνιστικά keywords, καταφέραμε να βρεθούμε στην πρώτη τριάδα σε αναζητήσεις τεράστιας αξίας, όπως τα γαμπριάτικα κοστούμια, αλλά και τα ανδρικά κοστούμια, ανταγωνιζόμενοι ή και ξεπερνώντας ακόμα και τα πιο μεγάλα brands.
Για να μετρήσουμε τα αποτελέσματα της πολύπλευρης προσέγγισής μας, τα metrics που παρακολουθούσαμε πέρα από τα clicks, impressions και οργανικές θέσεις ήταν και η επισκεψιμότητα στο φυσικό κατάστημα μέσω του Google business profile, πόσοι ζήτησαν directions, πόσοι έκαναν τηλέφωνα και πόσοι άφησαν reviews.
Με βάση αυτές τις μετρήσεις, η επισκεψιμότητα στα καταστήματα αυξήθηκε κατά 700%.
Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για την εξέλιξη αυτού του project, γιατί απαιτήθηκε από εμάς εντατική δουλειά, έρευνα, πειραματισμός και προσαρμογή της εμπειρίας μας στην πλέον σύγχρονη μορφή του SEO που είναι η ενίσχυση όχι μόνο της οργανικής παρουσίας, αλλά της συνολικής ταυτότητας του brand.
Βλέποντας το τεράστιο growth των Prince Stores τόσο online όσο και offline δικαιωνόμαστε για το πάθος που έχουμε με το SEO.
Γιατί το SEO ενσωματώνει πλέον τόσα πολλά εργαλεία, προσεγγίσεις και δυνατότητες που έχει τη δύναμη να μετατρέψει ένα άγνωστο brand σε ηγέτη στον κλάδο του.
Case study: Πώς η στρατηγική περιεχομένου νίκησε τον αλγόριθμο
Όταν η ομάδα μας κλήθηκε να αναλάβει ένα γνωστό international website που στοχεύει στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κλάδο του travel στις αγγλόφωνες χώρες, γνωρίζαμε εξαρχής ότι επρόκειτο για ένα πολύπλοκο και πολύ απαιτητικό project.
Η οργανική επισκεψιμότητα σε αυτόν τον χώρο είναι τεράστιας σημασίας, καθώς όχι μόνο οι επισκέπτες είναι πολύ πιθανό να μετατραπούν σε πελάτες, αλλά και επειδή κάθε conversion σημαίνει υψηλά έσοδα.
Επειδή, όμως, ακριβώς ο ταξιδιωτικός κλάδος έχει τόσο υψηλό ανταγωνισμό, θα πρέπει στο SEO να ακολουθηθεί μια ευρύτερη προσέγγιση, όπου στόχος εκτός από τα rankings είναι και η ποιότητα του περιεχομένου, το οποίο με τη σειρά του έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία κύρους και μιας σχέσης εμπιστοσύνης με το κοινό.
Οργανικοί Επισκέπτες
Μέση Θέση
Click Through Rate
✅ Το πρόβλημα
Όταν στις αρχές Οκτωβρίου 2023 αναλάβαμε το website, είχε χτυπηθεί σημαντικά από τους αλγορίθμους του Αυγούστου, Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου 2023.
Όπως φαίνεται και στο παρακάτω διάγραμμα, η μέση θέση του site είχε φτάσει τον Οκτώβριο 2023 να βρίσκεται μεταξύ 3ης και 4ης σελίδας, έχοντας μια εντυπωσιακή κάθοδο που έδειχνε να μη μπορεί να ανακοπεί.
✅ Η Λύση
Είναι γεγονός ότι στη «ζούγκλα» των ταξιδιωτικών sites διεθνούς εμβέλειας πολλά δεν ανακάμπτουν ποτέ από ένα τόσο καίριο χτύπημα αλγορίθμου, καθώς γρήγορα προσπερνιούνται από άλλα και χάνουν τις εξελίξεις. Υπό αυτό το πρίσμα, ο βασικός μας στόχος ήταν να σταθεροποιήσουμε όσο το δυνατόν ταχύτερα το site, να αντιμετωπίσουμε τα κυριότερα ζητήματα που το οδήγησαν στην πτώση και φυσικά να βελτιώσουμε τις θέσεις του.
Η ποιότητα του περιεχομένου και η ενίσχυση του topical authority είναι αυτή τη στιγμή τα δύο αποδοτικότερα best practices στο SEO για ταξιδιωτικά brands και αποτέλεσαν την καρδιά των ενεργειών μας. Σε συνδυασμό, φυσικά, με ενδελεχές technical SEO που θωράκισε το site απέναντι σε μελλοντικούς αλγορίθμους.
Η μέθοδός μας βασίστηκε στους ακόλουθους πυλώνες:
⭕ Έρευνα του περιεχομένου: Έγινε μια εις βάθος έρευνα του περιεχομένου του site, ώστε να διαπιστωθούν τομείς βελτίωσης, αντικατάστασης και ανάπτυξης.
⭕ Διαγραφή και διόρθωση: Στόχος ήταν το περιεχόμενο που θα παρέμενε στο site να ανταποκρίνεται στα guidelines της Google και τις ανάγκες των χρηστών. Σε αυτό το πλαίσιο, διαγράφηκαν κακογραμμένα κείμενα, κείμενα φτιαγμένα εξολοκλήρου με ΑΙ και σελίδες που δεν εξυπηρετούσαν τις ανάγκες ούτε του SEO ούτε των χρηστών. Αντίστοιχα, τα άρθρα και οι σελίδες που μπορούσαν να διορθωθούν προσαρμόστηκαν στις σύγχρονες απαιτήσεις των μηχανών αναζήτησης και του κοινού.
⭕ Δημιουργία περιεχομένου: Το επίκεντρο των στοχευμένων κινήσεών μας αποτέλεσε η δημιουργία χρήσιμων άρθρων, σχετικών με τον κλάδο, που καλύπτουν τις ανάγκες του target group, βοηθώντας στο χτίσιμο κύρους και αφοσίωσης.
⭕ Δόμηση περιεχομένου: Επειδή το περιεχόμενο που μπορεί να δημιουργηθεί σε ταξιδιωτικά sites είναι πολυποίκιλο και πλούσιο, είναι κομβικής σημασίας να δομηθεί με συγκεκριμένο τρόπο, έτσι ώστε να απαντά στα ερωτήματα των χρηστών με τρόπο απλό και συνεκτικό. Έτσι, δημιουργήσαμε pillar pages για διάφορες σημαντικές ενότητες και subtopics για την κάθε μία, με ένα ολοκληρωμένο content plan.
⭕ Τεχνικές διορθώσεις: Διορθώσαμε διάφορα τεχνικά προβλήματα που είχε το website, όπως ήταν το pagination, τα canonicals, τα interlinks, τα deadlinks και τις low content σελίδες κ.α.
⭕ Νέες landing pages: Ανακαλύψαμε ευκαιρίες για δημιουργία νέων landing pages που θα αυξήσουν το organic traffic.
⭕ Διαχείριση των backlinks: Τα ποιοτικά backlinks είναι το άλφα και το ωμέγα στο off-page SEO και με αυτό το σκεπτικό διορθώσαμε, αφαιρέσαμε ή κάναμε disavow αρκετά backlinks που προερχόντουσαν από ύποπτες πηγές. Επιπλέον, ανακαλύψαμε ευκαιρίες για link building αλλά και ευκαιρίες για link earning.
✅ Τι πετύχαμε
Στόχος μας ήταν οι ενέργειές μας να φέρουν αποτέλεσμα σε περίπου 6 μήνες, διάστημα που στο SEO θεωρείται όχι απλώς αποδεκτό, αλλά και σύντομο.
Τα αποτελέσματα της δουλειάς μας άρχισαν να φαίνονται σε 2 μόλις μήνες, καθώς ήδη από τον Δεκέμβριο 2023, όπως φαίνεται στο προηγούμενο διάγραμμα, η μέση θέση άρχισε να ανεβαίνει. Τον Απρίλιο του 2024, έξι μήνες μετά την ανάληψη του website, η μέση οργανική θέση όχι απλώς είχε επανέλθει, αλλά είχε ξεπεράσει και τα προηγούμενα επίπεδα.
Ακριβώς την ίδια ανοδική πορεία παρατηρούμε από τον Δεκέμβριο 2023 και στα οργανικά clicks, κάτι που τεκμηριώνει την ανάκαμψη του site από τους αλγόριθμους.
Η στρατηγική μας, όμως, απέδωσε και σε ένα ακόμη σημείο, εκεί που πολλά sites αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες: Το Click-Through-Rate (CTR).
Διότι τι νόημα έχουν τα υψηλά rankings αν δεν μεταφράζονται σε clicks;
Η εντυπωσιακή αύξηση του CTR είναι αποτέλεσμα της έμφασης που δόθηκε στο χρήσιμο και πολύ καλύτερο σε σχέση με πριν περιεχόμενο που προσελκύει χρήστες, απαντάει στο ερώτημά τους και χτίζει μεταξύ τους σχέση εμπιστοσύνης, ενισχύοντας το brand.
Είναι επίσης αποτέλεσμα της ανόδου των θέσεων σε value keywords, δηλαδή σε λέξεις-κλειδιά με υψηλό όγκο αναζητήσεων και πρόθεση χρήστη να προβεί σε συναλλαγή, κάτι που οδηγεί και σε μεγαλύτερη πιθανότητα ο χρήστης να μετατραπεί σε πελάτη.
Πρόκειται για μια άκρως αντιπροσωπευτική περίπτωση της αξίας που προσφέρει πλέον το καλό περιεχόμενο, που είναι άλλωστε και μία από τις κυριότερες τάσεις στο SEO σήμερα.
Case Study: Πώς το Programmatic SEO καταρρίπτει κάθε μύθο
Στον κόσμο του SEO, η αλλαγή είναι αναπόφευκτη. Καθώς οι αλγόριθμοι της Google αναβαθμίζονται συνεχώς, οι επαγγελματίες SEO πρέπει να προσαρμόζονται στις νέες τάσεις και τεχνικές. Πρέπει να αναζητούν στρατηγικές που θα τους επιτρέπουν να ξεχωρίζουν στη συνεχώς ανταγωνιστική αγορά του διαδικτυακού χώρου.
Και εδώ είναι που εμφανίζεται το Programmatic SEO, μια στρατηγική που μετατρέπει την αναζήτηση σε μια πραγματική τέχνη. Η στρατηγική του Programmatic SEO βασίζεται στην χρήση δεδομένων και αλγορίθμων για τη δημιουργία, προσαρμογή και βελτίωση του περιεχομένου με στόχο τη μέγιστη οργανική απόδοση.
Στην Salty Digital έχουμε projects στα οποία ασχολούμαστε με Programmatic SEO, αξιοποιώντας διαφορετικές οπτικές στο καθένα, αλλά με τεράστια επιτυχία. Το Programmatic SEO δεν είναι για όλους, μπορεί να σε οδηγήσει στην απόλυτη καταστροφή εάν δεν το χειριστείς σωστά, αν δεν έχεις τους κατάλληλους developers να το υποστηρίξουν και δεν έχουν υλοποιηθεί όλα όπως πρέπει από άποψη SEO, και για αυτό αρκετοί δεν το επιλέγουν ως τακτική.
Το παρακάτω case study αποτελεί το απόλυτο παράδειγμα του πώς το Programmatic SEO μπορεί να επιφέρει εντυπωσιακή αύξηση στην οργανική επισκεψιμότητα και να αποτελέσει τον πυρήνα μιας επιτυχημένης στρατηγικής αναζήτησης.
✅ Το Πρόβλημα: Προκλήσεις στον Οργανικό Τομέα
Μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα παροχής υπηρεσιών σε international επίπεδο αντιμετώπιζε σοβαρές προκλήσεις στον τομέα της οργανικής αναζήτησης (Λόγω NDA, δεν μπορεί να αναφερθεί η επωνυμία). Παρά τις συνεχείς προσπάθειες από έμπειρους SEO experts σε Ελλάδα και εξωτερικό για βελτίωση του περιεχομένου και την εφαρμογή βασικών SEO τεχνικών, η εταιρεία δεν είχε καταφέρει να αυξήσει την οργανική της κυκλοφορία στον ιστότοπό της. Ο ανταγωνισμός ήταν τεράστιος και οι θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης δεν επαρκούσαν, για να τους διασφαλίσουν το απαιτούμενο visibility.
✅ Η Λύση: Το Programmatic SEO μπήκε στο παιχνίδι
Όταν ανέλαβε το project η ομάδα μας, αποφασίσαμε να υιοθετήσουμε μια προηγμένη προσέγγιση: το Programmatic SEO.
Ξεκινήσαμε με μια λεπτομερή ανάλυση των δεδομένων του website και των τάσεων αναζήτησης στον τομέα του. Χρησιμοποιώντας προηγμένα εργαλεία αναζήτησης keywords και ανάλυσης ανταγωνισμού, εντοπίσαμε τις ευκαιρίες και τις αδυναμίες του website.
Έπειτα, δημιουργήσαμε μια πλήρως αυτοματοποιημένη στρατηγική περιεχομένου. Αυτή η στρατηγική περιελάμβανε τη δημιουργία υψηλής ποιότητας περιεχομένου που θα απευθυνόταν καθαρά στις αναζητήσεις του κοινού, ενώ φροντίζαμε να χρησιμοποιήσουμε όσα περισσότερα στοιχεία μπορούσαμε, για να διαφοροποιήσουμε το περιεχόμενο, ώστε να μην έχουμε πρόβλημα με duplicate content και cannibalization.
✅ Τα Αποτελέσματα: Η Σαρωτική Επιτυχία του Programmatic SEO
Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Μετά από 12 μήνες εφαρμογής της στρατηγικής Programmatic SEO, η εταιρεία μας έχει καταγράψει:
⭕ Αύξηση της οργανικής κυκλοφορίας κατά 560%.
⭕ Βελτίωση των θέσεων στα αποτελέσματα αναζήτησης κατά 220% για τα σημαντικά και ανταγωνιστικά keywords.
⭕ Αύξηση του οργανικού revenue κατά 225%.
Τα αποτελέσματα αποδεικνύουν τη δύναμη της στρατηγικής Programmatic SEO, όταν εφαρμόζεται με σωστό και στρατηγικό τρόπο και φυσικά σε συνδυασμό με τη σωστή ανάλυση δεδομένων, τη δημιουργική σκέψη και την προσαρμογή σε κάθε πρόκληση που μπορεί να προκύψει.
✅Το Μέλλον του SEO: Η Εποχή του Programmatic
Στο κομμάτι του digital, η εξέλιξη είναι συνεχής. Και με την ανάπτυξη του Programmatic SEO, έχουμε στα χέρια μας ένα πανίσχυρο εργαλείο για τη δημιουργία θεαματικών και αποτελεσματικών στρατηγικών αναζήτησης, αλλά και απέναντι μας την Google να παραφυλάει. Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, είναι εξαιρετικά σημαντικό αυτή τη δύναμη που δίνει το Programmatic SEO να γνωρίζει κανείς πώς να την αξιοποιήσει αποδοτικά αλλά και με ασφάλεια.
Αυτή η επιτυχημένη περίπτωσή μας αποτελεί μόνο μία από τις τρείς, αλλά και από πολλές ακόμα που θα δημιουργηθούν και θα χαρούμε να μοιραστούμε στο μέλλον.
From zero to hero: Πώς το TheBooth.gr έφτασε στην κορυφή μόνο με στοχευμένη στρατηγική SEO
Μια καινούρια επιχείρηση έρχεται συχνά αντιμέτωπη με το εξής πρόβλημα όσον αφορά στο digital marketing. Αισθάνεται την ανάγκη ή την πίεση να κάνει πολλά πράγματα σε διάφορα κανάλια και έρχεται αντιμέτωπη με ένα δυσθεώρητο budget. Social media, Google ads, SEO, Youtube, CRO, τι να πρωτοκάνει κανείς;
Αν δεν υπάρχει το budget να τα κάνει όλα, τότε η απάντηση είναι: Να κάνει αυτό που θα της φέρει τα πιο αποδοτικά αποτελέσματα. Στην περίπτωση του TheBooth.gr αυτό ήταν το SEO. Για την ακρίβεια, μια ολιστική προσέγγιση στο SEO που είχε τη δυνατότητα να οδηγήσει ένα εντελώς καινούριο brand σε έναν πολύ ανταγωνιστικό κλάδο στην κορυφή.
Πώς το πετύχαμε αυτό; Διαβάστε παρακάτω την πολύ ενδιαφέρουσα διαδρομή ενός site, πως ξεκίνησε τα πρώτα του βήματα, και τώρα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις για πολύ κερδοφόρες αναζητήσεις.
Οργανικοί Επισκέπτες
Money Keywords Στην Πρώτη Σελίδα
Μέση Θέση των Keywords
✅ TheBooth.gr: Ένα ολοκαίνουριο site στη ζούγκλα των organic searches
Η παλαιότητα ενός site και το πόσο γνωστό είναι ως brand αποτελούν παράγοντες κατάταξης, μαζί προφανώς και με πολλούς άλλους, στα οργανικά αποτελέσματα.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένα site με καμία ιστορικότητα που μόλις εμφανίζεται στον χαοτικό κόσμο του διαδικτύου με τα τρισεκατομμύρια sites έχει πολύ μακρύ δρόμο να διανύσει, μέχρι να εμφανιστεί στη Google. Εκτός, βέβαια, αν κάποιος το σπρώξει δυνατά με τις κατάλληλες τακτικές.
Αυτό ακριβώς συνέβαινε με το thebooth.gr, το site που παρέχει υπηρεσίες photobooth σε events, όπως γάμους, βαπτίσεις, εταιρικά events και άλλα. Ήταν ένα καινούριο site με εντελώς καινούριο domain που ήθελε να εδραιωθεί στον απαιτητικό κλάδο των γάμων και των events γενικότερα.
Αυτό πρακτικά σήμαινε ότι είχε να ανταγωνιστεί εταιρείες εδραιωμένες στον χώρο για χρόνια. Και όλα αυτά χωρίς budget για social media ή performance marketing, παρά μόνο για SEO. Δεν χρειαζόταν, όμως, και κάτι πέρα από το SEO, όπως άλλωστε αποδείχτηκε στη συνέχεια.
✅ Η Μέθοδος
Το καλό όταν αναλαμβάνεις ένα site από την αρχή είναι ότι το φτιάχνεις εξαρχής σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές και δεν χρειάζεται να διορθώσεις τίποτα χάνοντας χρόνο.
Έχοντας, λοιπόν, ένα άρτιο τεχνικά site, επικεντρωθήκαμε στα ακόλουθα:
⭕ Δημιουργία στοχευμένων landing pages: Η δομή του site έγινε με βάση συγκεκριμένες landing pages που ανταποκρίνονταν στις αναζητήσεις (π.χ. photobooth για γάμο, photobooth για πάρτυ).
⭕ Βελτιστοποιημένο περιεχόμενο: Κάθε landing page περιέχει χρήσιμο και σχετικό περιεχόμενο ακριβώς για τη συγκεκριμένη υπηρεσία με χρήση των κατάλληλων keywords. Αντίστοιχα, κάθε άρθρο που δημιουργήθηκε στα πλαίσια του content marketing περιείχε αξιόλογο περιεχόμενο με βάση τη σελίδα, στην οποία στοχεύαμε. Τα keywords σε κάθε κομμάτι περιεχομένου ήταν τοποθετημένα φυσικά και ύστερα από εξαντλητική έρευνα των λέξεων-κλειδιά.
⭕ Στρατηγική συνεργασία με sites του κλάδου: Επιλέχθηκαν τα πιο δυνατά και σχετικά sites του κλάδου, ώστε κάθε άρθρο να έχει τη μέγιστη απόδοση αναφορικά με τους στόχους του off-page SEO.
⭕ Offline branding: Καθώς τα brand searches αποτελούν βασικό ranking factor στη Google, δόθηκε μεγάλη έμφαση στη στρατηγική offline branding, ώστε το brand να γίνει γνωστό ευρύτερα.
✅ Τι πετύχαμε
Αποδείχθηκε ότι δεν χρειάζονταν πολλά ούτε κάποια περίπλοκη στρατηγική. Ένα πλήρως βελτιστοποιημένο site με καλό περιεχόμενο και έξυπνη στρατηγική link building ήταν αρκετά, για να το φέρουν στην κορυφή μέσα σε έξι μήνες.
Αυτή τη στιγμή το site βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των οργανικών αποτελεσμάτων για άκρως ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά, όπως photobooth, photobooth γαμου, photobooth για παρτυ, mirrorbooth.
Πρόκειται για keywords με υψηλές αναζητήσεις που επιπλέον έχουν το τεράστιο πλεονέκτημα ότι συνδέονται με πρόθεση χρήστη για συναλλαγή. Με λίγα λόγια, ο χρήστης που αναζητά photobooth για ένα πάρτυ, για παράδειγμα, είναι εξαιρετικά πιθανό ότι θα κάνει κλικ στο site που θα βρει στην κορυφή και θα μετατραπεί σε πελάτη, αν βρει αυτό που αναζητά.
Χάρη, λοιπόν, στον μεγάλο όγκο αναζητήσεων και το υψηλό conversion rate, το The Booth δεν χρειάζεται πλέον να κάνει τίποτα άλλο από digital marketing. Αξιοποιώντας ελάχιστα τα social media, χάρη στη στοχευμένη στρατηγική SEO βρίσκεται στις top θέσεις των αναζητήσεων, ξεπερνώντας πασίγνωστες εταιρείες του χώρου.
Και αυτή η παρουσία του στην πρωτιά των οργανικών αποτελεσμάτων είναι αρκετή, για να απολαμβάνει υψηλές πωλήσεις και να αποτελεί πλέον ένα κερδοφόρο brand και μια εύρωστη επιχείρηση.
Πρόκειται για ένα case study που αποδεικνύει περίτρανα ότι το οργανικό κανάλι είναι θεαματικά αποδοτικό, αρκεί να γίνει σωστή και προσεκτική στόχευση σε χρήστες που έχουν πρόθεση συναλλαγής και ψάχνουν κάτι πολύ συγκεκριμένο.